Πρώτες βοήθειες – Διαχείριση και αντιμετώπιση μικροτραυματισμών στο σχολείο/Εθελοντισμός

Την Πέμπτη 15 Μαΐου η Α ’τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε επίσκεψη στη Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων Νομού Μαγνησίας. Ειδικότερα, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις δράσεις των εθελοντών της Λέσχης στο χώρο τους, στη Γορίτσα. Μια ενθουσιώδης ομάδα μαθητών, παρουσία καθηγητών τους, συμμετείχε ενεργά στη δράση με στόχο να κατανοήσει τη σημασία της εθελοντικής προσφορά εργασίας και πόσο αυτό συνιστά προτεραιότητα για κάθε ευσυνείδητο πολίτη.

Ο επικεφαλής της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων κ. Ηλιόπουλος υποδέχθηκε τα παιδιά με χαρά και κατόπιν η κ. Ευαγγελία Χούσιου, εθελόντρια και πιστοποιημένη διασώστης, μέσα από μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση μίλησε για το έργο της Λέσχης και την πολύτιμη βοήθεια που προσφέρει στην τοπική κοινωνία. Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σύντομη Εκπαίδευση Πρώτων Βοηθειών, ΚΑΡΠΑ (Καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης) και χρήσης απινιδωτή. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από τα μέλη κ. Απόστολο Τζουβάρα, κ. Αντώνη Ζεμπίλα και κ. Ευάγγελο Παλιούρα στους χώρους της Λέσχης και να μάθουν πληροφορίες για τα μηχανήματα και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις διασώσεις.

Η δράση είχε στόχο την ενδυνάμωση του θεσμού του εθελοντισμού και της ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με την παροχή πρώτων βοηθειών και τις δράσεις ενεργού πολίτη.

Τους μαθητές συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί κ. Σταυροπούλου Νίκη και κ. Σαράντη Αθανασία.

 

 

Το κάπνισμα/άτμισμα και βλαβερές συνέπειες για τον οργανισμό

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας με τίτλο: ‘Πρώτες βοήθειες – Διαχείριση και αντιμετώπιση μικροτραυματισμών στο σχολείο/Εθελοντισμός’, υλοποιήθηκαν δύο δράσεις στο Γυμνάσιο Ζαγοράς.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 14 Μαΐου μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιό μας ενημερωτική ομιλία από ειδικούς επιστήμονες με θέμα το κάπνισμα, το άτμισμα (ηλεκτρονικό τσιγάρο) και τις βλαβερές συνέπειες αυτών των συνηθειών στην υγεία των εφήβων. Η κ. Μάρθα Λαδά Πνευμονολόγος-Φυματιολόγος παρουσίασε στοιχεία για τις επιπτώσεις του καπνού και της νικοτίνης στον αναπτυσσόμενο οργανισμό, ανέλυσε τους μύθους γύρω από το "ασφαλές" άτμισμα και τόνισε τη σημασία της πρόληψης και της ενημέρωσης από νεαρή ηλικία. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, υπέβαλαν ερωτήσεις και εξέφρασαν τις απορίες τους, ενώ η εκδήλωση άφησε θετικές εντυπώσεις και προβλημάτισε δημιουργικά το σχολικό κοινό.

 

 

_Viber_2025-05-15_18-21-35-095.jpg

Οδική ασφάλεια

Την Πέμπτη 27/02/25 το σχολείο μας είχε τη χαρά να υποδεχτεί τον Αστυνόμο κ.Κουρούση, Διοικητή του Αστυνομικού Σταθμού Ζαγοράς ο οποίος μίλησε στους μαθητές για τους κανόνες Οδικής κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας.

Η Οδική Ασφάλεια είναι ζήτημα ζωής καθώς σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν σήμερα την κύρια αιτία θανάτου παιδιών και νέων ηλικίας 5 έως 29 ετών σε ολόκληρο τον κόσμο. Μέσα από μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση ο κ.Κουρούσης τόνισε πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τους κανόνες κυκλοφορίας και να τους εφαρμόζουμε. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να μάθουν τί σημαίνει οδηγώ με ασφάλεια και να ακούσουν χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή μετακίνησή τους.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά ενημερώθηκαν για:

$1·         την ισχύουσα νομοθεσία σε περιπτώσεις παραβάσεων (κατανάλωση αλκοόλ, υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου).

$1·         τα μέτρα προστασίας που οφείλουμε να παίρνουμε όταν οδηγούμε για εμάς τους ίδιους αλλά και για τους συνεπιβάτες μας (κράνος, ζώνη ασφαλείας).

$1·         τους παράγοντες τροχαίων ατυχημάτων και τους τρόπους αποφυγής τους.

$1·         τους κανόνες ασφαλείας που οφείλουν να τηρούν οι πεζοί, οι επιβάτες οχημάτων, οι οδηγοί ποδηλάτου και μοτοποδηλάτου, καθώς και πληροφορίες για ευπαθείς χρήστες της οδού (ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, νήπια).

Οι μαθητές επέδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα της Οδικής Ασφάλειας και συμμετείχαν ενεργά στην συζήτηση, υποβάλλοντας ερωτήσεις που συνέβαλαν στη δημιουργία ενός εποικοδομητικού διαλόγου.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κουρούση που αποδέχτηκε την πρόσκληση του Γυμνασίου Ζαγοράς και συνέβαλε στη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης των μαθητών του.

                                                                                           Επιμέλεια κειμένου: Νίκη Σταυροπούλου

Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025 το γυμνάσιο Ζαγοράς είχε την τιμή να φιλοξενήσει τον Ανθυπαστυνόμο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Διεύθυνσης Ασφαλείας Μαγνησίας, κ. Σκόνδρα Γεώργιο.

Σε μια εποχή που η τεχνολογία και το διαδίκτυο έχουν κατακλύσει την καθημερινότητά μας, η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα, ιδιαίτερα για τους νέους. Ο κύριος Σκόνδρας με τον γλαφυρό και κατανοητό λόγο του, ανέδειξε τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον κυβερνοχώρο, όπως η διαδικτυακή παρενόχληση, η διάδοση ψευδών ειδήσεων, η έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και η παραβίαση της ιδιωτικότητας.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για:

-Τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να αποφύγουν την έκθεση σε κινδύνους.

-Τη σημασία της κριτικής σκέψης και της διάκρισης των αληθινών από τις ψευδείς πληροφορίες.

-Τις επιπτώσεις της διαδικτυακής παρενόχλησης και τους τρόπους αντιμετώπισής της.

-Τους φορείς και τις υπηρεσίες που μπορούν να τους βοηθήσουν σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιο πρόβλημα.

Η παρουσίαση ήταν ιδιαίτερα διαδραστική, με τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά και να θέτουν ερωτήματα, αποδεικνύοντας το έντονο ενδιαφέρον τους για το θέμα.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Σκόνδρα για την πολύτιμη συμβολή του στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας. Η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο είναι μια συλλογική ευθύνη και η εκπαίδευση των νέων αποτελεί το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αντιμετώπιση των κινδύνων του κυβερνοχώρου.

Επιμέλεια κειμένου: Σοφία Τσιαλίκη

 

 

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, στις δυο τελευταίες ώρες του προγράμματος της ημέρας, δηλαδή την 5η και 6η ώρα, από 11:40 έως 13:10, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Σχολείου στην οποία συμμετείχε το σύνολο των μαθητών και των καθηγητών αυτής της ημέρας του Σχολείου μας. Την εκδήλωση επιμελήθηκαν ο κύριος Τσακίρογλου Βασίλειος και η κυρία Πέτση Κωνσταντίνα Μαθηματικοί Εδικής Αγωγής του Σχολείου.

Στην εκδήλωση δείχθηκαν βίντεο όπου μιλούσαν άτομα με αναπηρία στη συνέχεια έγινε συζήτηση με τα παιδιά και δείχθηκαν σχετικές παιδικές ταινίες μικρού μήκους που άγγιξαν το συναίσθημα όλων μας και βοήθησαν τα παιδιά να αποκτήσουν ενσυναίσθηση για την αναπηρία ως μια κατάσταση η οποία μπορεί να συμβεί στον καθένα και για το πώς αισθάνονται όσοι την βιώνουν. Ακολούθησαν παιχνίδια στα οποία τα παιδιά συμμετείχαν χωρίς να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πόδια ή τα μάτια τους ώστε οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες σε απλά πράγματα, όπως το παιχνίδι με συμμαθητές τους.

Η εκδήλωσε είχε μεγάλη επιτυχία σύμφωνα με την γνώμη όλων των παρευρισκομένων και ιδιαίτερα των μαθητών μας.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ


Το 1992 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Υγείας καθιέρωσε την 10η Οκτωβρίου ως "Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας". Γιατί όμως είναι αναγκαία μια τέτοια υπενθύμιση στο πλαίσιο των σχολικών κοινοτήτων;
Η ίδια η κοινότητα δίνει την απάντηση. Μέσα σε αυτήν ο μαθητής/τρία αναπτύσσεται σωματικά, κοινωνικά, συναισθηματικά και πολιτισμικά. Η ανάπτυξη αυτή βέβαια δεν είναι πάντα συνεχής και με τον ίδιο ρυθμό. Ταυτόχρονα αναπτύσσονται σχέσεις δυναμικές και αλληλεπιδραστικές, συνεχώς εναλλασσόμενες. Σχέσεις μαθητών - εκπαιδευτικών, μαθητών μεταξύ τους, μαθητών γονέων, γονέων με τη σχολική μονάδα. Τα συστήματα αυτά πολλές φορές καλούνται να αντιμετωπίσουν πιθανές δυσκολίες και να βρουν εκ νέου ισορροπίες. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να εμφανιστούν σε μαθητές/τριες μεταφέροντας νοήματα προσωπικά και κοινωνικοπολιτισμικά. Η απάντηση σε αυτά δεν είναι ενιαία και καθολική, αλλά διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη, λαμβάνοντας υπόψιν τα χαρακτηριστικά της κάθε σχολικής μονάδας καθώς και της κοινότητας στην οποία αυτή ανήκει.
Αντιλαμβανόμενοι/ες τα παραπάνω και τη σημασία της θύμησης τέτοιων ημερών, η οποία πρέπει να είναι διαρκής, πραγματοποιήθηκαν δράσεις σε τμήματα του γυμνασίου Ζαγοράς. Σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό και την ψυχολόγο του σχολείου, οι μαθητές/τριες της Α' και Γ' τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις σε σχέση προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει καθώς και για τους σημαντικούς Άλλους που τους βοήθησαν σε αυτά. Μέσα από τις δράσεις οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν βιώματα και εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα, καθώς και να αναγνωρίσουν κοινές εμπειρίες. Αναδείχθηκε η σημασία του μοιράσματος, και η σημασία του σχολείου ως ασφαλούς πλαισίου, όπου οι μαθητές μπορούν να επιστρέφουν για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Τέλος, συζητήθηκε η σημασία της αναζήτησης βοήθειας σε στιγμές, όπου κάποιος/α το χρειαστεί, αλλά και η δυνατότητα αναζήτησης υποστήριξης σε τηλεφωνικές γραμμές όπως το 1056.

Δραστηριότητες

Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.

Εισάγετε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου σας, επιλέγοντας την κατάλληλη θεματική ενότητα από το μενού αριστερά.