Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, στις δυο τελευταίες ώρες του προγράμματος της ημέρας, δηλαδή την 5η και 6η ώρα, από 11:40 έως 13:10, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Σχολείου στην οποία συμμετείχε το σύνολο των μαθητών και των καθηγητών αυτής της ημέρας του Σχολείου μας. Την εκδήλωση επιμελήθηκαν ο κύριος Τσακίρογλου Βασίλειος και η κυρία Πέτση Κωνσταντίνα Μαθηματικοί Εδικής Αγωγής του Σχολείου.

Στην εκδήλωση δείχθηκαν βίντεο όπου μιλούσαν άτομα με αναπηρία στη συνέχεια έγινε συζήτηση με τα παιδιά και δείχθηκαν σχετικές παιδικές ταινίες μικρού μήκους που άγγιξαν το συναίσθημα όλων μας και βοήθησαν τα παιδιά να αποκτήσουν ενσυναίσθηση για την αναπηρία ως μια κατάσταση η οποία μπορεί να συμβεί στον καθένα και για το πώς αισθάνονται όσοι την βιώνουν. Ακολούθησαν παιχνίδια στα οποία τα παιδιά συμμετείχαν χωρίς να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πόδια ή τα μάτια τους ώστε οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες σε απλά πράγματα, όπως το παιχνίδι με συμμαθητές τους.

Η εκδήλωσε είχε μεγάλη επιτυχία σύμφωνα με την γνώμη όλων των παρευρισκομένων και ιδιαίτερα των μαθητών μας.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ


Το 1992 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Υγείας καθιέρωσε την 10η Οκτωβρίου ως "Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας". Γιατί όμως είναι αναγκαία μια τέτοια υπενθύμιση στο πλαίσιο των σχολικών κοινοτήτων;
Η ίδια η κοινότητα δίνει την απάντηση. Μέσα σε αυτήν ο μαθητής/τρία αναπτύσσεται σωματικά, κοινωνικά, συναισθηματικά και πολιτισμικά. Η ανάπτυξη αυτή βέβαια δεν είναι πάντα συνεχής και με τον ίδιο ρυθμό. Ταυτόχρονα αναπτύσσονται σχέσεις δυναμικές και αλληλεπιδραστικές, συνεχώς εναλλασσόμενες. Σχέσεις μαθητών - εκπαιδευτικών, μαθητών μεταξύ τους, μαθητών γονέων, γονέων με τη σχολική μονάδα. Τα συστήματα αυτά πολλές φορές καλούνται να αντιμετωπίσουν πιθανές δυσκολίες και να βρουν εκ νέου ισορροπίες. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να εμφανιστούν σε μαθητές/τριες μεταφέροντας νοήματα προσωπικά και κοινωνικοπολιτισμικά. Η απάντηση σε αυτά δεν είναι ενιαία και καθολική, αλλά διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη, λαμβάνοντας υπόψιν τα χαρακτηριστικά της κάθε σχολικής μονάδας καθώς και της κοινότητας στην οποία αυτή ανήκει.
Αντιλαμβανόμενοι/ες τα παραπάνω και τη σημασία της θύμησης τέτοιων ημερών, η οποία πρέπει να είναι διαρκής, πραγματοποιήθηκαν δράσεις σε τμήματα του γυμνασίου Ζαγοράς. Σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό και την ψυχολόγο του σχολείου, οι μαθητές/τριες της Α' και Γ' τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις σε σχέση προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει καθώς και για τους σημαντικούς Άλλους που τους βοήθησαν σε αυτά. Μέσα από τις δράσεις οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν βιώματα και εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα, καθώς και να αναγνωρίσουν κοινές εμπειρίες. Αναδείχθηκε η σημασία του μοιράσματος, και η σημασία του σχολείου ως ασφαλούς πλαισίου, όπου οι μαθητές μπορούν να επιστρέφουν για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Τέλος, συζητήθηκε η σημασία της αναζήτησης βοήθειας σε στιγμές, όπου κάποιος/α το χρειαστεί, αλλά και η δυνατότητα αναζήτησης υποστήριξης σε τηλεφωνικές γραμμές όπως το 1056.

Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.

Εισάγετε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου σας, επιλέγοντας την κατάλληλη θεματική ενότητα από το μενού αριστερά.

Υποκατηγορίες

  • Εκδρομές
  • Εορτές
  • Αθλητικές
  • Εκπαιδευτικές
  • Πρόγραμμα Comenius

    TOΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΑΓΟΡΑΣ

    Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση ξεκίνησε το Γυμνάσιο Ζαγοράς το έτος 2013-2014. Μαζί με τέσσερα άλλα σχολεία από τη Γερμανία, Λιθουανία, Κύπρο και Πολωνία, συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius, ένα πρόγραμμα συνεργασίας διάρκειας δύο ετών, το οποίο περιλαμβάνει ανταλλαγές επισκέψεων μεταξύ των σχολείων και μια πληθώρα δραστηριοτήτων γύρω από κοινά θέματα του σχεδίου. Οτίτλοςτουπρογράμματοςείναι «Antivirus 2.0 ? Preparing teenagers to meet the challenges of a modern European society».

    Στόχοι

    Το σχέδιο που εκπονούν τα πέντε σχολεία έχει ως κύριο στόχο να προετοιμάσει τους εφήβους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης ευρωπαϊκής κοινωνίας, να τους διδάξει αξίες και στάσεις που οφείλουν να ακολουθούν ως μελλοντικοί πολίτες, μέσα από τη συμμετοχή τους σε πρωτότυπες και δημιουργικές δραστηριότητες.

    Θέματα

    Τα κύρια θέματα στα οποία επικεντρώνονται οι δράσεις του σχεδίου είναι: οικολογία και περιβαλλοντικά ζητήματα, εκμάθηση ξένων γλωσσών, χρήση νέων τεχνολογιών, ενεργή συμμετοχή στα κοινά, διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, αγωγή υγείας και αντιμετώπιση προβλημάτων των εφήβων.